JANGAN DINANTI PADA YANG TAK SUDI, JANGAN DITUNGGU PADA YANG TAK MAHU

Tuesday, August 16, 2011

Kategori Meghecun.....dan Personaliti...

Dekat 2 nak ghaya ni mai kita tgk kategori2 meghecun..cer chek tengok hampa dok kat lebel berapa....Let's Chekedaud.....






Kategori tak baligh
-Mercun pop
-Mercun Gasing




Memula nak letak nama ketegori entry level, tapi macam skema gaban so letak tak baligh. Tapi jenis ni macam tak sesuai nama mercun, sebab kesan khas tak gah macam nama mercun itu sendiri (pening tak ayat aku)

Siapa perlu main : Majoriti kanak-kanak yang belum ada i/c atau anak gadis tanpa mengira umur (baca untuk mercun pop)

Personaliti : Mereka yang main mercun jenis ni baru berjinak-jinak dalam industri mercun. Atau pon jenis yang  baru hidupkan lighter dah lari jauh-jauh pastu tutup telinga. Lighter tu pemetik api  yea.

Degree of difficulty : 1/5



Kategori binatang peliharaan
-mercun lebah
-mercun katak




Usahla dipertikaikan lebah dan katak ni haiwan peliharaan ke? Antara kategori mercun yang represent nama mercun itu sendiri. Mercun lebah boleh terbang dan bunyi zaassss, dan mercun katak akan melompat. Ada juga mercun ular, kalau bakar dia akan memanjang

Siapa perlu main : Manusia yang tak berperi kemanusiaan dan zalim terhadap haiwan

Personaliti : Misteri (cakap jela ko tak de idea nak tulis ape)

Degree of difficulty : 1.3/5



Kategori lelaki macho,kacak kacak bergaya
-mercun papan
-mercun guruih (mancis)







Mercun papan ni biasa time chinese new year orang cina selalu main. Kalau bakar satu papan terus, dan boleh juga secara solo. Eh sukehati ko lah nak bakar macam mane, pakai duit ko kan beli mercun ni.

Siapa perlu main : So far tak pernah nampak pompuan main mercun jenis ni. Kebiasaannya di main oleh lelaki hot, macho, hensem, kacak, dan tough. Erm, obvious sangat ke aku jatuh pada kategori ini? HAHA

Personaliti : Pendengki dan kebiasaanya mengamalkan peribahasa "baling batu sembunyi tangan"

Degree of difficulty : 3.5/5

Kategori gangster/samseng kampung
-mercun bola
-mercun ketupat
-mercun lemang (ada ka weh)






Jangan tanya kalau duduk bandar so tak bole main la eh? Ha ah, sebab kat bandar ada polis. Kitorang kat kampung selamba jek main, polis tak marah pon. 

Siapa perlu main : Mereka yang terserlah imej gangsternya, dan some adalah jenis yang tak mencintai haiwan kerana mercun jenis ni kadang-kadang digunakan sebagai bahan untuk lestik monyek yang bertempiaran di hari raya

Personaliti : Lebih pendengki dari kategori yang di atas. Tapi ingat kata kunci "Tak perlu main mercun hebat untuk hensem". WTF

Degree of difficulty : 4.4/5

Kategori ghona-ghoni,meriah,ceria
-mercun naga
-mercun roket



Tak perlu kumpul 7 biji mutiara naga untuk mendapatkan mercun naga ini yea kawan-kawan. Dan tak perlu jalani audition beria nak naik roket Soyuz baru boleh beli mercun roket

Siapa perlu main : Semua orang boleh main. Di mana ada kemahuan disitu ada jalan (ayat ini boleh juga digunakan untuk semua kategori diatas)

Personaliti : Pesen manusia yang dambakan publisiti atau mudah mendapat tumpuan umum. 

Degree of difficulty : 3.4/5



haaaaa...tudiaaa...tau dah dok lebel mana ?...tapi aku pesan siap2 la tak payah maen..kalau sayang nyawa...hahaha....moga menjadi panduan berguna untuk membeli mercun untuk insan tersayang..hahaha..

Thursday, August 11, 2011

Adam yang gangster

hahaha...hahha...hahahah...ada gaya gelak gangster tak?.....apa takda...iye lah sebab ko bace jer...cuba gelak skali ngan aku....bru rasa gengster tu...hahaha....hahah...hahaha...banyak pulak gelak kali neh...cukup2...ustaz kata tak baek gelak banyak2 nih..kang gelap ati...

gangster oooo..isap rokok...hahaha

Tadi la time solat terawikh tadi...dah imam tu baca panjang kan...aku pon mula la tak khusuk...tetiba dapat la plak idea nak tulis entry malam nih...hahaha...hahahah...hahaha..terok kan....astagfirullah...

Erm aku dulu time sekolah rendah gengster kot...sapa tak kenal aku...sebut jer nama aku...mesti diorang akan smbung dengan idris,nuh, hud ,soleh....(lagu raihan).....hihihii....ye la bagus apa...ingat jugak nama2 rasul neh...dari dok menghapal lagu2 laraaa neh...hihihiih...

Kegiatan gangster aku dulu adalah ponteng terawikh ...haaaaa...jangan dok gelak laaa...hampa berani ka nk ponteng terawikh....hahaha...hahaha..hahaha...abes ja smayang maghrib aku lah paling laju keluar dari rumah....dengan baju melayu lengkap berlebai...calit minyak wangi sikit....haaaa...mak pak tgk pon rasa kagum ooooo...hahahaha.....aku habaq la kat depa nak p semanyang jauh skit dari umah...aku kata ustaz cakap kalau lagi jauh kita semanyang lagi banyak pahala....hahahaha....padahal....hampeh....ermmm...tapi kan sejahat2 aku...aku mmg p la surau yang jauh tu...aku semanyang isyak laaa...(yang wajib aku ttp buat tau)...hahaha...abes jer tok imam bagi salam terus aku cabut dari surau tuuu...kemana destinasi aku?.....haaaaa....aku g cc...atau pon tempat yang ada komputer tu......hahaha..hahaha...hahah..bodoh kan...p c2 semata2 nak men game laa...game femes tme tu counter strike laaa...bukan aku aje yang ponteng...belambak ag anak2 melayu yang buang masa dan duit kat c2...bukan standart umur aku jer melepak kat c2 tapi tahap abg pon ada gak c2...ermmmmm...jahanam2 .....

Tapi dah meningkat dewasa nih...baru aku sedar betapa ruginya aku sia2 kan malam2 ramadhan dengan aktiviti dungu tu...huhuhu...mak ayah..maafkan anakanda ye...hukhukhk....

-moral-: hargailah Ramadhan selagi kita mampu singgah padanya kerna siapa tahu adakah kita masih berkesempatan menemuinya pada tahun mendatang...n jgn menipu ibubapa...tuhan akan balas kejap jer...huhuhu...