JANGAN DINANTI PADA YANG TAK SUDI, JANGAN DITUNGGU PADA YANG TAK MAHU

Sunday, January 30, 2011

Terlepas Cuti

hukhukhukuk.....cuti pon bermula...tetapi insan bernama muhammad adam tidak pulang ke kampung halaman di jitra kedah...."laaaa awat hang tak balik"......"pasaipa tak balik weh" ...itulah soalan2 yang seringkali menerjah ke liang2 telinga kanan dan kiri beliau...hhuhuhu....tetapi muhammad adam dengan tenang dan konfident nye hanya mampu tersenyum....tapi di didalam hati hanya tuhan saja tahu....huhu...sebenarnya beliau sndiri tidak pasti...apa,mengapa dan kenapa beliau tidak pulang bercuti. Bukan nya muhammad adam tidak tahu menahu bahawa se nya jika beliau tidak pulang utk seminggu ini maka tiada lagi chance utk beliau pulang lagi sepanjang semester ini. Tetapi itulah masalahnya....muhammad adam sendiri tidak pasti!.....tetapi beliau dengan bijak memujuk hati- hati kecilnya yg comel itu dengan mereka alasan2 yg lojik lagi bernas mengapa beliau tidak pulang. Antara nya ialah....hendak menyiapkan report amali ikan keli beliau, selain itu....perlu menggunakan akses internet utk menyiapkan slide safety food yang hanya terbaik dan terlaju di maidam....hihihihi...dan selain itu...alasan paling munasabah ialah ketiadaan bekalan wang ringgit yang mencukupi...(pak oi tambah2 la nooo)...heeeee....bukalah tiada langsung. tetapi perlu menyimpan sedikit kerna....sem ini muhammad adam akan menjalani dan mengikuti kira 3 rombongan ke luar negeri terengganu semata2 memenuhi matlamat subjek yg diambil....hihihi....So, sudah lepas kah kesengsaraan muhammad adam yg telah meludah dan memuntahkan segala dilema di dalam minda dan kotak kepala nya????....huhuhu...hanya tuhan sahaja mengetahui....kepada rakan 2 yang pulang bercuti moga hilang lah kesengsaraan dan kedukaan anda semua...buat rakan yang senasib dangan muhammad adam...berfikiran positif dan lakuakan lah perkara yang bermanfaat sepanjang seminggu ini...

Saturday, January 1, 2011

Selamat Tahun Baru

Sudah abes tahun 2010.....segala suka dan duka tetap dibawa bersama ketika melangkah masuk ke tahun baru ini. Yang mana baik dijadikan panduan agar dapat melakukan dengan lebih baik lagi dan yang mana kurang baik dijadikan sempadan agar tidak pula nanti pisang berbuah 2 kali. 
Asal masuk tahun baru jer msti ada azam baru kan?...yang azam lama pon belum tertunai inikan nak buat janji baru dengan diri sendiri....hahaha...kesian la sama kat diri sendiri..tak salah berazam2 bagai ni tapi biarlah ianya realistik jgn hanya sekadar menanam tebu di bibir...
aku juga sebagai manusia biasa ada jgak azam.....tapi nampak nya terpaksa ditunda sebab gara2 result sem 3 aku kurang memuaskan nafsu tapi ttp bersyukur....tanya lahhh apa azam tu...tanyalahhh...hihihihi....apa azam hg mat adam oi?.....haahahha...memandangkan ramai tanya aku habaq la nooo...hihihi...sebenarnya azam aku nak ada penyeri idup, kekasih hati, ....cewahhhhh...tiba2 gatai pulak...erm tu lah yg sbnarnya so terpaksa lah aku tunda azam suci dalam debu aku nihhh...hihihihi...tau kat mak aku mampuih nii...hahah....
aku juga harap tahun 2011 ni dapat mematangkan aku dalam berfikir dan bijak membuat keputusan.....tak kira la pasai apapon...aku juga harap dapat lah kiranya menambah amalan kebajikan sebagai bekalan yg lebih2
( asyik makan jer lebih) menuju hari yg kekal abadi nanti....so setakat ni dulu coretan permulaan buku baru aku nih...
sebenaqnya saja galak nak tulis natang nih,,,bukan ada pasai pon...hihihi...